2014. augusztus 25., hétfő

Szemüveges kalandok, avagy hogy próbálnak hülyének nézni

Az egyik nagy-nagy optikai-szemüvegszalon üzletlánc adott üzlete a helyszín.
Szereplők:
Imi, aki csak úgy, üvegbetéttel (nem dioptriásan) óhajt szemüveget venni,
Heni, a kísérője
eladó, neve ismeretlen.

Kiválasztottuk a szemüveget, majd jeleztük: megvennénk, csak így, mezítlábasan, dioptria nélkül. Az eladó egy pillanatra nem értette mit akarunk, de itt még működött az agya, és hamar helyreállt. Szóval csak úgy utcára, mert bejön.
Becsomagolta, elkérte az adatokat, számlát állított ki.
Fizettünk, kártyával.
Majd jeleztem, a feliratokat le kéne szedni róla, a szemüvegről.
Csaj kihúzza a tokból az okulárét, majd mondja:
- Leszedtem.
Érthetően: kihúzta a papírtokból, ránézett, és úgy mondta. Oké, én magam nem láttam be a pult mögé, elhittem neki. Mindent megkapunk, miután fizetve a termék, távozunk a boltból.
Imi felvenné a szemüveget, de örömmel tapasztaljuk, az üvegen a márkajelzés ott van. Kapirgálom óvatosan, nem jön. Mondom vissza kéne vinni, mert ez kurva nagy gáz. Nem tudod hordani, mert zavaró a felirat.
Visszamegyünk.
- Legyen szíves, ez itt mégsincs leszedve.
- De ezt nem is lehet. Ez csak akkor nincs ott, ha vesz bele lencsét is.
- Igaz, jeleztük, utcai használatra kell, meg azt is, hogy szíveskedjen leszedni, de nem tette meg. Ön szerint hogy lehet így hordani? Feleslegesen pedig nem veszünk lencsét, tízezerért.
- De mire kell? A rendőr megtévesztésére?
Itt én estem ki az agyamból egy pillanatra.
- Nem, csak utcára, mert tetszik. (Ó hogy azt síkagyú pina agyadat bazdmeg! Rendőr ellen, mi??)
- Le lehet mosni lakklemosóval, vagy alkohollal, de lehet hogy homályos lesz.
- Tényleg? Hordásra alkalmas állapotban pedig nem lehet eladni? Akkor visszáruzzuk, mert ez így hordhatatlan, nem kell.
- Jó, hívom a főnököt, mert nem visszáruzhatok.
Főnök kinyomja mint a pattanást, a kommunikáció itt véget ért köztük. Szuper kis bolt, mit ne mondjak. Életrevaló eladó, helyzet magaslatán lévő főnök.
Nem visszáruzhat, a főnök szabin van, meghalt a dolog.
Jön a tanuló csóka, majd ő lemossa.
Kiszedi a lencsét a szemüvegből, majd mosogatja.
Sikerül is neki, de ahogy a lencsével játszik, az berepedezik.
Sebaj, ő majd megoldja:
- Itt van, lemostam.
Kézbe veszem, jelzem neki:
- De repedezett, hordhatatlan.
- Ilyen volt.
- Na ne nézzen hülyének, nem volt repedt, fél órát a kezünkben volt fizetés előtt, észrevettük volna. (A büdös picsába, miért ilyen faszok ezek??? Miért próbálkoznak??)
- Nem kérjük, köszönjük.
Csóka elmegy, elővesz egy ugyanolyan lencséjű szemcsit, kicseréli, lemossa, nincs repedés, nincs márkajelzés, varázsolt nekünk egy hordható szemüveget.
De hogy oda többet soha, az tuti!!

Mindegy, megoldódott, a balhét sem vertem ki, visszafogtam magam, egészen kisasszonyos volt a modorom.

Amúgy a bolt a Kökiben van, és voltam egyben a Boráros téren is, ahová bementem, jól hallhatóan köszöntem, de a 20 éves eladó nem tudta megoldani a másik vevővel való foglalkozás közben, hogy visszaköszönjön, ki is fordultam az üzletből.
Azt hiszem nem kérek sokat...
Mi, vevők nem kérünk sokat...
Köszönés, normális kiszolgálás, nem olyan, mint oly sok helyen tapasztalható mostanában, hogy amint fizettél, takarodj! Rápakolja a tiédre a következő vevő áruját, te már nem létezel.


De hogy legyen valami szép is, egy esti dunai kép huszadikáról, és egy másnapi Libegős.





A ráadásban Mi a Libegőn és a János hegyi kilátónál :)



4 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Igazából a bolton kívül engedtem el magam, ott tartottam a rendes modort :)

      Törlés
  2. Szia, üdvözöl egy zugolvasód:)

    Érdekes, nekünk is pont ott, pont most akadt problémánk. Mondjuk, én alapból feszült vagyok, ha a fiamnak szemüveget kell csináltatni, éppen ezért nem is én, hanem egy birkatürelmű rokon kísérte el, és végül majdnem asztalt borított, és feldúltan távozott. A szemüveget pedig az egyik földszinti bejárat mellett található boltban (kéttagú név, első betű szintén O) készíttették végül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmm.. mi is voltunk a földszintiben, de épp átrendezték, nem lehetett igazán válogatni :-)

      Törlés

Bárki olyat érez, ami bántja, az az ő hibája!

Én nem moderálok, tegye mindenki önmagával.