2014. szeptember 16., kedd

Jóidő és peretván popovanka

Saját szavak.
Honnan jönnek?
Mi lehet a fejükben, milyen elképzelések, amik majd egyszer vagy kiderülnek, vagy nem?
Mint Kevin bal szíve.
Mikor a gyerek félreért, vagy kitalál valamit, és évekig úgy mondja. Vagy mi, szülők poénkodunk, ők pedig nem tudják hogy poénnal van dolguk.
Ismerős?

Persze nálunk is voltak ilyenek, Kira szerint a fogmosás utáni öblítés az "mucogás", évekig mondta, Kevin is megtanulta, használták.
Sőt, már Szabolcs  volt a kisbaba a családban, mikor még hallottam:- Na, mucogjál már!

Aztán előfordul az a jelenség, mikor kinyitod a csapot amin slag van, a slag elkezd ugrálni, hisz nem fogja senki. Az "fistorog".


Szabolcsnak volt egy érdekes szava, amit hónapokig nem tudtunk mit jelenthet.
A "popovanka".
Én azt hittem pelenka. Hogy jelzi: tele van, cserélni kellene. De nem. Sokszor benéztem, mert levetkőztettem, és adtam is vissza a gyakorlatilag üres pelenkát.
Nemsoká kiderült: a popovanka az sapka....

Volt egy olyan is, ami nem szóalkotás, csak apró félreértés.
Még szintén Kira volt kicsi, mikor sokszor leterítettem az udvaron egy pokrócot, hogy ott üldögéljünk, játsszunk. Mondtam neki ilyenkor:
- Gyere ide, itt süt a nap, jó idő van. És mutattam a pokrócot.
Így lett 1-2 évre a pokróc "jóidő"...

Jönnek a rossz poénok.
Kér Szabolcs a boltban egy kiflit. Mondom:
- Mit is? Kiflit vagy beflit?
- Mi a különbség?
- A kifli görbe, a befli egyenes.
Ennyiben maradtunk.
Otthon pedig halálos komolysággal meséli valakinek:
- Ettem a tescóban beflit. Finom volt...
A nézés, ami a hallgatóságtól jött, gondolom elképzelhető...

Majd jött Imi...
Egyik nap azt mondja nekem a pesti lakásban:
- Légyszi ne hagyd nyitva a wc ablakát (lichthof), mert onnan olyan peretván szag jön be, hogy nem lehet megmaradni!
- Micsoda?!? Penetráns talán.... - és röhögök, de nagyon.
Szó szót követ, majd megnézem a google-ban. Hisz azért él bennem a gyanú, hogy mivel más megyéből származik, lehetnek ott olyan szavak, amiket földi halandó nem ismer (természetesen semmi bajom a származásával, sem másokéval, és a tájszavakkal sem).
De sehol az ég-világon nincs ilyen szó, egyetlen dokumentumban sem... de nem simán nincs, hanem NINCS!!!! és tudjátok hány dokumentumról beszélünk, ugye? Millió és millió....
Bár most csináltam egyet.
Szóval a "peretván" már létező szó lett...
No meg mi is használjuk, mert olyan egyéni :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki olyat érez, ami bántja, az az ő hibája!

Én nem moderálok, tegye mindenki önmagával.