2014. október 7., kedd

Margó, akire mindenki csak ír... Én is

Nos, nézzük.
Vidéken élek immár majdnem 20 éve, a gyerekeim mind vidékinek születtek, csak nem gondolja komolyan bárki is, hogy lenézem a vidékieket, ugye?
Ráadásul sokkal életrevalóbb embereknek tartom azokat, akik életük meghatározó, első éveiben városon kívül laktak, éltek, ide születtek.

******
Életemben ismert legparasztabb-taplóbb ember sosem hagyta el a fővárost, mint lakhelyet...

******
Volt egyszer egy kolléganőm, aki kijelentette: utálom a pestieket. Visszakérdeztem: engem utálsz-e? Nem, mondta ő. Oké, mert 2 éve vagyok csak nem-pesti, szóval akkor mondhatsz-e ilyet csak úgy a világba? Én a mai napig embereket kedvelek vagy nem kedvelek, nem származási helyeket, testi jellemzőket, nemet, bőrszíneket, akármiket.

******
Sok viccet elolvastam most, csak úgy random válogatva. Biztosan állíthatom, minden viccnek van "károsultja", akin nevetnek. Aki hülye, csúnya, akármilyen.
A viccek ilyenek.
Értem én, nem minden viccen látszik hogy az, ami.
Eszter írta le jól, bár nem vicces írás, hogy mindenki a maga szűrőjén át olvas.
Én ezzel nem tudok harcolni.

******
Igen, itt a blogon jó régóta kiadom magam. Feltételezhetném, hogy aki olvas, ismeri valamennyire a gondolkodásom, és nem bocsátkozik feltételezésekbe.
Hogy megváltoztam, lenézek bárkit is.
Nem, nem prédikálok vizet s iszom bort.
Azt pedig már említettem a múltban valamikor, hogy ha haragszunk valakire, elég etikátlan elővenni azt, amit tudunk róla, s a szemére vetni.... akkor főleg, ha nem is kapcsolódik a témához.
Elismerem, talán nem volt egyértelmű hogy az a bejegyzés vicces, 

******
Tudjátok azt is, szeretek teljesen eltérő témákat egy bejegyzésbe tenni. Így leírom az elmúlt hetek adóügyi nyomozásának eredményeit, hátha az idetévedők közül valakinek újdonság lenne:

Ismeritek a családi adókedvezményt, 1-2 gyerek után 60 valahány ezer ft gyerekenként, több gyerek esetén 200-párezer ft/gyerek az adóalapot csökkentő összeg.
Ez már igénybe vehető nevelt gyermekek után is, azaz nem a nevelőszülői, ezért fizetést kapók, hanem a hivatalos élettárs, férj/feleség veheti igénybe a társ gyereke után.
A hivatalos élettárs nem az, amikor a közjegyző vagy anyakönyvvezető előtt élettársi nyilatkozatot teszünk, ez már szükségtelen ehhez (az az öröklési jogok miatt kell), hanem mindössze annyi, hogy a lakcím egyezzen a nevelt gyerekekével (tartózkodási hely is megfelel). Fontos, hogy a családi pótlék NE egyedülálló státuszra legyen folyósítva, azaz a gyerekek szülője ne egyedülállóként legyen nyilvántartva a világ hivatalos része előtt.
Annyi fontos még, hogy élettársi kapcsolat esetén az egész kedvezmény csak a visszaigénylésnél érvényesíthető, házasság esetén pedig havi szinten is.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki olyat érez, ami bántja, az az ő hibája!

Én nem moderálok, tegye mindenki önmagával.