2015. július 7., kedd

Anyám lányának mai véleménye

Egyes szám harmadik személyben beszélni magunkról: a dolgaink fel nem vállalása, szembenézéstől való félelem. Nem is teszek így. Csak olyan jó kis címet találtam ki...

A mai, konyhai sütögetés (krumplis pogácsa, kakaós kalács) közben eszembe jutott a legmelegebb pesti nyár, abban a kis lakásban, ablaktalan konyhával. Ahol a meglévő két gyereknek palacsinta kellett, én pedig 7 hónapos terhesen, óriási hassal sütögettem.
Hajnalban, mert akkor elviselhetőbb volt a légkör.

Eszembe jut, hogy most, itt a majdnem ugyanaz a hőség mennyivel másabb.
Hogy a lakótelepen nincs sok lehetőség. Ott laksz, ott alszol. Ha nincs légkondi, akkor abban a felhevült, afrikai lakásban. A max amit megtehetsz, hogy a hűs kád vízben hajtod álomra a fejed, de ennek megvannak a nyilvánvaló veszélyei.
Sosem aludtam kádban, de eltöltöttem benne órákat, akkor nyáron, napi szinten.

Szóval alszol ahol laksz.
Ha van légkondi, ha nincs. Ez már nem az a korszak, amikor átjártak egymáshoz tévézni a szomszédok.
Fura lenne kispárnával a hónunk alatt becsengetni:
- Láttam kedves szomszéd, hogy van légkondi. Bekéredzkedhetek?  Hoztam pitét.
- Persze, jöjjön csak, ki is írtam, tán leesett a papír: "Hűtőház, részvétel ingyenes, de hozz pitét!"


Itt pedig megvan a lehetőség, hogy akár kiköltözz az udvarra.
Mondjuk bírni kell hozzá az élővilágot. Mert bogarak vannak, a macskák sem tisztelik a személyes teredet, mint ahogy az egyéb éjszakai élőlények sem.
Ettől mondjuk még nem félelmetes kimenni, akár kint aludni, de szerencsére estére lehűl a ház.
A macskáknak viszont odakint a dzsungel van.

Ők kommandósok módjára vadásznak.
Ennek nyomai a rendszeres, leszaggatott fejű gyíkok az udvarban, döglött egerek az utcán, meg a madarak.
Ma valami félig rágott, közepes madarat vittünk az erdőszélre, pedig Garfield macska nyalogatta volna még. Jól van, nyalogassa az erdőszélen.

A gyerekek is egyre bolondabbak, nem lehet kimenni, odatűz a nap a medencéhez, most épp "Pia a bortündér" kalandjairól énekelnek egymásnak.
Kiengedtem őket.
Majd lesz valahogy.


5 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, megtettem a tőlem telhetőt :-D

    VálaszTörlés
  3. értettem elsőre is :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    VálaszTörlés
  4. Telefonról duplázás van. Itt is, facen is. Én tudok együtt élni vele :)))))))))))))))))))
    Lusta vagyok törölgetni.

    VálaszTörlés

Bárki olyat érez, ami bántja, az az ő hibája!

Én nem moderálok, tegye mindenki önmagával.