2015. július 8., szerda

Korán



Miért kel az ember fel ilyen korán?
5 óra van, de fél órája telefont olvasgatok, néha lehunyva a szemem.
Majd úgy döntök, ideje felkelni, legalább nem sülök a gépnél a székhez, meg tudok inni jólesően egy forró kávét, satöbbi.
Plusz olyan magvas gondolatokkal áldhatom meg a világot, hogy vajh a Blogspot miért nem akarja ismerni a "satöbbi" szót, hisz az abszolút használatos.
Na de, önmagát sem ismeri el, hisz aláhúzza a blogspotot is. Kis kezdőbetűvel és naggyal is.
Most próbáltam.
Huhhh, ez egyre izgalmasabb....
Na de miért ilyenkor?

Régebben azért, mert ilyenkor nyugiban tudtam kávézni, írni, netezni. Főleg nyáron, a vakáció idején. Mert itt most 10 percenként van "anyázás"
A szünet elején elmondtam nekik, hogy nekem nincs ám szünet. Nekem dolgozni kell, ilyenkor is. Ha lehet, ezt nyugiban tenném. Legalább valamennyire. Értik, tudják, és még emlékeznek is rá. De attól még gyerekek, ösztönből visítósak, rumlisak.
Szili például az a fajta zsenike, aki észre sem veszi a káoszt.
Suliban néztem nyílt napon, hogy a lazán lelökött tolltartót csak akkor sem veszi észre, hogy nincs az asztalon, mikor kéne belőle valami. Akkor a padtársáét kéri el, vagy a tanárnéninek jelzi, hogy neki az nincs. Így van ez a legoval is. Fél óra építés, és a legodarabok finom szövevénye lepi az ő kis asztalának környékét.
Arra járok, benézek:
- Szili, kérlek szedd össze a legokat.
- De honnan?
- Ahol ülsz, onnan. Tele a padló.
- Tényleg?
És összeszedi.
A felét.
A többit nem veszi észre.
És nem csak azért, mert korrigálhatatlan látás problémája van, mert más dolgokat észrevesz.
Azért nem látja meg, mert ami nem érdekes, arra nem működik a látása.


Szóval hajnal van megint, csak a madarak csivitelnek.
Magvas dolgokon gondolkodom. Például azokon az ijesztgetős kiírásokon a fészen és máshol, amik fekete autókról regélnek.
Hogy ezeknek kb. 95 százaléka csak kamu. Az 5 %-ról pedig nem szerzel tudomást.
Viszont annak, aki rossz szándékkal közelít, jó kis ötletadó. Mielőtt megosztunk ilyeneket, bele kéne gondolni a másik oldal fejével is az egészbe. Mármint a rossz szándékú fejjel.
Kipróbálni kiskutyával, milyen könnyen elmegy egy gyerek a játszótérről?
Hmmm... szuper ötlet :(
Lenne.
Vagy gyógyszert, egyebet csempészni valaki italába... stb.
A bűnözők is ilyen helyekről szerzik az ötletet, erre gondoljon aki megosztogatja a fekete autós sületlenségeket. Amiknek újságírók utánajárnak, és mindig kiderül, a rendőrség érdekes módon semmiről sem tud. Mint pl. az Allee bevásárló központ melletti, gyereket leszólító nőről.

Ezzel szemben vannak igazi fura esetek is. Kirával zajlott a vonaton, Vácról Pestre menet.
A Nyugati bezártsága miatt a Keletibe ment, a Szlovákiából jövő vonatot használtuk erre.
Egy középkorú fickó ült hozzá a négyes ülésre, vele szembe, és magyarázott.
Hogy mennyit lehet keresni a kereskedelmi adókon menő, amatőr szereplős fasságokban (É-N Bp, stb.) Képzelje, félmillió, részenként. Nem akar szerepelni? Ő ezzel foglalkozik. És fotókat mutatott neki,  állítólagos beválogatott csajokról.
Félmeztelenekről.
Kira pedig mondta, hagyja békén.
A csávó nyomta az igét, 
Én pedig mondtam, legközelebb a mobiloddal készíts fotót kislányom, és posztold ki de rögtön: zaklató a vonaton. Személyiségi jogok? Ezen országban? Neked meg személyes tér jogod is van, amikbe nem fér bele a csöcsös fotók mutogatása.
Vagy kérd el, érdeklődést mutatva a face nevét, névjegyét, ilyesmit. Bár a rendőrség nem foglalkozik ezzel, de én megkereshetem...
Ezek amúgy általában felnőttfilm-szereplővadászok, akik a könnyű pénz lehetőségével kecsegtetve vadásznak.
Kábé hatszáz éve nekem is voltak ilyen eseteim, bár más dumával, de próbáltak beszervezni, kutyasétáltatás közben.

Mire kiposztolom a bejegyzést, teljesen felkel a Nap. Hol van már a hajnal, ami megihletett... Bár még mindig csak 5.50 van :))
Ma kutyaólat takarítunk, lehet hogy füvet vágok, majd meglátom. Bent is takarítani kell, múlt héten átgőzöltem a szobákat, de csak annyit értem el, hogy még több takarítani valót vettem észre. Egy könyves szekrényt ki kell pakolni, mert átláthatatlan, és gyanús hogy ott van valami, amit keresek. Ami kell Szabolcsnak a következő tanévben.
Mert ma nincs konyházás, de van helyette más.
Megoldjuk.
Szép napot mindenkinek, jó pihenést, jó munkát, jó bármit.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bárki olyat érez, ami bántja, az az ő hibája!

Én nem moderálok, tegye mindenki önmagával.