2015. augusztus 29., szombat

Hová dugják az intelligenciát, avagy az Antarktiszon van az is?

Éjszaka volt, aludni kellett volna, de nem ment.
Nem nagyon tudtam mi bajom, miért nem alszom, de nem is foglalkoztam vele.
Hagytam átmenni magamon, tudtam, előbb-utóbb összejön, meg tudom magamnak fogalmazni mi a baj, mi nem hagy békén.

Mi hasznom/hasznunk van abból, hogy információhoz jutunk?
Az információ állítólag hatalom.
Mihez?
Nekem van olyanom?

Hatalom.
Magam felett esetleg, de az sem mindig.
Van mikor tök mást kell csinálnom, mint amihez kedvem lenne.
De ha mondjuk nem olvasnék netet és nem látnék tévét, akkor sok, az élethez nélkülözhetetlen infó nem jutna el a kis agyamig, például hogy mennyi ember halt meg egy balesetben mondjuk Lófaszisztánban, vagy ma épp mi öli meg a rákos sejtek majdnem 100 %-át.
Na ez nagy hatalom....
Nem tudok aludni, még mindig jár az agyamban a kérdéscsomag: mi hasznom is van nekem ebből?
Ha nem fosná rám a net minden zeg-zuga a menekültkérdést, akkor észre sem venném hogy valami történt.
Oké, oké... Pesten azért látnám a furcsaságot, de itt semmit.
Ha sosem láttam és hallottam volna nacionalista dolgokat, akkor  nem tudnám hogy mi a lényeg abban, hogy valakit Mohamednek vagy Gándálfnak hívnak.

Persze tudom.
Hisz ez a mi korosztályunknak Ivánékkal kezdődött, hallhattuk eleget, hogy így az oroszok, úgy az oroszok.
Persze, sokan visszasírják azt, de ne is bolygassuk, hisz akkoriban sem sok kecske maradt szűzen...
Azt hiszem az információ nem hatalom.
Sőt, egyre inkább azt hiszem, hogy az információ csak a feszültségkeltésre jó.
Azoknál, akiknél nem nagyon ment át a kötelező 8 év tananyagából sok...
Illetve ez így nem jó.
Mert az intelligencia az nem az általános iskolai tananyagban volt elrejtve, sőt!
Tán otthon? A szülőknél? A génekben? A gyerekszobában, ami volt vagy nem volt? A játszótéren?
Hol rejtegették? Hol találta akinek meglett?
Ezt nem tudhatom.
Csak azt tudom, hogy lassan belefásulunk a menekültkérdésbe, már nem nyithatok meg egy cikket enélkül, és marinéninek a nyócbéből is van véleménye, holott feketébb embert akkor látott, mikor pittabácsi hazajött az aratóhét után...
Ez az információ nem hatalom.
Ez valami más.
Mi hasznom belőle?
Még mindig sejtelmem sincs.



3 megjegyzés:

  1. ez az információ nem a te hatalmad, hanem az tartja hatalmában a tömeget, akik azt hiszik el, amit a neten , vagy az újságban olvasnak: a manipulált híreket

    VálaszTörlés
  2. én el se olvasok semmi ilyet. szembejon, naponta ezerszer, de nem teszem. nem akarom. nem hiszem, hogy mindenről véleményt kell alkotnom, ez a téma pont az, amiről nem. az oka is egyszerű - úgyse látok bele, nem tudom, minek mi az oka, ki miért jön, kit ki küld. De azt hiszem, nem is velünk van a gond, inkább azokkal, akik annyira tájékozottnak tartják magukat, hogy véleményt alkotnak. az ismeretlenről? Informáltság? nem. inkább primitívség.

    VálaszTörlés
  3. A válaszomat kifejtem egy bejegyzésben :)))

    VálaszTörlés

Bárki olyat érez, ami bántja, az az ő hibája!

Én nem moderálok, tegye mindenki önmagával.