2015. szeptember 29., kedd

A válasz

Íme a válaszlevél, amire azt mondom elégedett vagyok.

Tisztelt Szülő!
Levelét és szülői aggodalmát megértem. Mivel inkább "mérnök agyú" ember vagyok, mint irodalmár, ezért igyekszem lényegre törően, pontokba szedni a válaszomat:
1, Kira esete eddig nem került elém. De most, hogy felhívta rá a figyelmemet, meg fogom őt keresni. Az extrém kinézetet továbbra sem támogatom, s ennek igen egyszerű oka van: nem szeretném, ha ez a ***ban követendő példává válna. Van nálunk éppen elég lehetőség az egyéniség kiteljesítésére. A külső, "normálistól" (a mi esetünkben mondjuk úgy, hogy a ***ban megtapasztalható jellemzőtől) való lényeges eltérítését a magam részéről inkább lázadásnak tekintem, mint a belső értékek felszínre hozatalának. Az persze jogos kérdés, miért lázad a gyerek? Javaslom ezt otthon is tisztázni. (Tudok olyan munkahelyekről, ahol a fültágító viselése miatt az első állásinterjún kiszórnák. De ismerek olyan egyetemi tanárt, akinél nem lehet elégtelennél jobb osztályzatot szerezni ezzel a viselettel. S ott aztán nincs reklamáció!)
2, Kira nem lesz kirúgva az iskolából, amíg a házirendet szándékosan és többször meg nem sérti. Ha ezt megteszi, jellemzően akkor sem a kirúgás az első szankció, hanem a vétség súlyához illeszkedő írásos bejegyzés.
3, ***a tanárnő több, országos kitüntetéssel rendelkező (szerintem) kiváló pedagógus, aki hozzám hasonlóan inkább vall konzervatív értékeket mint liberálisakat.
4, Kizártnak tartom, hogy a tinédzserek 40-50%-a fültágítót viselne. Ez a szám (szerintem) egy lényegesen alacsonyabb neveltségi szintű iskolában is túlzás. Hogy őszinte legyek, a folyosón járva a ***ban még egyetlen egy diákunknál sem láttam (nyilván Kirával még nem találkoztam, vagy nem vettem észre). Valószínűsítem, hogy Kira éppen ezzel akar egyedi lenni. Ezt ugyan én nem helyeslem - ráadásul ha később megbánja, akkor csak műtéttel lesz korrigálható a fülének alakja-, de nem is tiltom. Viszont ha találkozok vele, szóvá fogom neki tenni.
5, A bakancs nem túl nőies viselet, de ha neki ez tetszik, ám legyen.
6, A négyes tanulmányi eredmény ugyan gyengébb, mint az iskolai vagy akár a saját osztályának az átlaga, de e miatt legfeljebb ő bánkódhat, mert pl. a feleségem szerint jobb képességű, mint a mutatott teljesítménye. Mi csak lehetőségeket tudunk biztosítani a tudás megszerzésére és esélyt a jó színvonalú felsőoktatásba való bejutásra, de a diák helyett tanulni nem tudunk, nem is feladatunk, de nem is akarunk. Legyenek céljai és aztán tegyen is érte!

Tisztelettel:***


Szerintem sosem kell homokba dugni a fejünket, nem kell a gyereket csesztetni mert kilóg a "normál" világból valamivel.
Lényegtelen, hogy mi ez, hogy nekem személy szerint tetszik vagy nem.
Az hogy a fültágítót én sem kedvelem?
Igazából nem számít.
Ha valaki cseszteti, akkor megvédem.
Ennyi.

Igen, örök lázadó énem is dolgozik ebben.
De nemcsak az.
Ott van a naiv én, aki szerint igenis megváltozhatnak a dolgok, aki szerint az emberek normálisak, megértik az észérveket.
Na persze tudom, hogy ez nem igaz, csak reménykedem, mindig, minden konkrét esetben bízom, hogy most majd más történik.

A normális dolgokról a személyes véleményem az, hogy olyan nincs.
Mindenkinek megvan a normája, amit megpróbál kivetíteni a világ felé, esetleg átadni az arra fogékonynak.
De mindez csak önigazolás, az önzőbb fajtából. Mármint ha nem vagy olyan mint ÉN, az rossz, mert ami ÉN vagyok, az JÓÓÓÓÓ!!!!!
Nekem jó.
Akkor legyél olyan te is.
Miért akarsz másmilyen lenni?
Nem látod milyen jó nekem?
Milyen boldoggá tesz, az amilyen vagyok?
Te nem akarsz boldog lenni?
Utánozz.... kövess.... legyél ILYEN...

Ha már egy leutánoz, azzal igazolva lesz számomra hogy JÓ vagyok.
Az összes kétségem eltűnik, mert hisz másnak is jó, akkor tényleg jó.

Ha elég sokan csinálják, akkor már 100% hogy JÓL csináltam?
Nem, ez sajnos tévedés.
El kell keserítenem, aki úgy gondolja, hogy ha elég követője van egy akármilyen mozgalomnak, akkor az valami isteni...
Hisz ide tartozik a bagós, aki mindenkit kínálgat (nem az udvariasról beszélek...), a piásról, akivel meg kell(ene) inni egyet, hogy ne érezze magát egyedül, a drogos, aki szívesen ad egy szippantást, stb.
Ezeket alaposan ki lehetne vesézni, mármint hogy mire is gondolok, de közvetetten már biztos találkoztunk mind ilyenekkel. 

Aki nem kételkedik önmagában, az nem akar követőket?
Nem akar önigazolást?

A társadalmilag elfogadott normákról pedig ez a történet mutatja meg a véleményemet:


Vegyünk egy ketrecet, amiben öt majom van. A ketrecben egy madzagon lóg egy banán. A banánt csak a legfelső lépcső fokról lehet elérni. Az egyik majom előbb-utóbb odamegy és elkezd felmászni a banánért. Azonban ahogy hozzáér a lépcsőhöz az összes majom hideg zuhanyt kap.

Kicsit később egy másik majom is megpróbál felmászni a banánért - az eredmény ugyanaz. Ez még számos alkalommal megtörténik. Kis idő elteltével, amikor egy majom elindul a lépcső felé a többiek megpróbálják megakadályozni.

Most zárjuk el a vízcsapot, nem lesz több zuhany. Cseréljük ki az egyik majmot egy újoncra. Az új “fiú” meglátja a banánt és megpróbál érte felmászni. A többiek azonnal megtámadják és nem engedik hogy
a lépcső közelébe menjen. Amikor minden mászási kísérlet kudarcba fullad a többiek támadása miatt, az új “fiú” feladja.

Most cseréljünk ki még egy régi (zuhanyozott) majmot egy újoncra. Az új majom megint csak megpróbálja megszerezni a banánt, de a többi négy majom megtámadja ezért. Az előző újonc is aktívan részt vesz a támadásban.

Amikor már ez is feladta, cseréljük ki a harmadik majmot is. Amikor ez is megpróbál eljutni a banánhoz a többi négy megtámadja. Pedig a négy támadó majom közül kettőnek elképzelése sincs, miért nem szabad a banánnal próbálkozni.

Miután a negyedik és az ötödik majmot is kicseréltük a ketrecben lévő majmok egyikének sincs emléke a hideg zuhanyról. Mégis, meg sem próbálnak felmenni a banánért. Hogy miért?Mert ez mindig így volt és mindenki azt látta, hogy így kell ezt csinálni.

Arra ami nem tetszik, egyszerűen NE NÉZZ ODA!




4 megjegyzés:

  1. Nekem ez tetszik:
    "hozzám hasonlóan inkább vall konzervatív értékeket mint liberálisakat."
    meg ez:
    "Tudok olyan munkahelyekről, ahol a fültágító viselése miatt az első állásinterjún kiszórnák. De ismerek olyan egyetemi tanárt, akinél nem lehet elégtelennél jobb osztályzatot szerezni ezzel a viselettel. S ott aztán nincs reklamáció!"
    Szerintem kár bármiféle egyéb kommunikációt folytatni, világos a beszéd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én úgy gondolom, hogy a hídon majd akkor megyünk át, amikor odaérünk. Majd amikor állásinterjúra megy, az akkori, majdani normákhoz igazodunk/igazodik, hisz a saját bőrén fogja megtapasztalni azt, hogy meddig mehet el ha meg akar élni.

      Törlés
  2. Hát pld. ahol most dolgozok (Vodafone nevezetű multinacionális telekom cég :-) ) jó értelemben véve mindenféle ember van. Tetkós csávó mellközépig kigombolt inggel, (most éppen) UV-rózsaszín hajú csajszi (ő egyébként egy csoportvezető), akinek minden hónapban új hajszíne van. És ezek a típusú emberek meg tök jól elvannak az olyan kis "konszolidáltabbakkal", mint én. Bár ők nálam 1O+ évvel fiatalabbak, nagyon jól elvagyunk egymással, senkit sem érdekel a másik "mássága". A felső vezetést pedig leginkább a képességeink érdeklik és, hogy jól végezzük- e a munkánkat. Úgyhogy innen üzenem a tanár/igazgató/stb. Úrnak, hogy nem minden munkáltató ítél a külsőből, sőt egyre többen egyre kevésbé.

    VálaszTörlés
  3. Komment nélkül lájkolom amit írtál Timi, főleg ezt a mondatot: "A felső vezetést pedig leginkább a képességeink érdeklik és, hogy jól végezzük- e a munkánkat."
    Mondom én: mire eljut Kira a munkakeresésig, nem kell az interjún kivenni a cuccot a füléből :)

    VálaszTörlés

Bárki olyat érez, ami bántja, az az ő hibája!

Én nem moderálok, tegye mindenki önmagával.