2015. szeptember 21., hétfő

Egy bejegyzés, amiben levelet osztok meg, diszkriminációról beszélek, és társadalmi kérdésekről is

Fura ez a világ.
Összetett, bonyolult, emellett pedig halálosan egyszerű ha ismered a kódokat, de mindenképp fura.

Nem tanulunk abból, amiről tudjuk hogy rossz, és nem merünk kitűnni. Be akar olvadni a nagy tömegbe a sok ember, de eme sok embernek nagy része ambivalens érzésektől szenvedve pszichés.
Mert beolvad, hisz így "elfogadható", de utál beolvadni.
Ettől lesznek eltérő érzései, ő sem tudja mit szeret, mit akar.
Ami fura, hogy a sok-sok önmagát is utáló pszichés miért támadja azt, aki mer más lenni? Aki mer önmaga lenni?
Én is csak egy-két szeletet látok, amit írok szokás szerint az vegye magára aki akarja, az nem az én problémám....

Kifejtem.
Kira 10. osztályos.
Rocker.
Magasszárú bakancsa, fültágítója és bandás pólói vannak.
Így öltözik.
Több tanár piszkálja, holott a suliban nem ő az egyetlen, vannak más évfolyamokban, osztályokban is ilyenek. De a lányomat zavarja a csesztetés, kitalálta hogy sulit vált, de azt meg én nem akarom.
Nem futamodunk meg.
Szóval levelet írtam.

Tisztelt *** Úr!
*** Kira 10. osztályos tanuló édesanyja vagyok. Lányom panasza, miszerint kinézete miatt piszkálják, érthetetlen számomra. 
Ön anno a szülői értekezleten egy felvilágosult, modern emberként jelent meg számomra, így remélem megérti miért vagyok ezen kissé meglepődve. Kira még 9. osztályos korában megkérdezte, lehet-e extrém haja. Nem lehet, kapta válaszul, így nem is festi kékre-zöldre, akármilyen nem emberi színre (ezt köszönöm...) Az általa hordott bakancs egyébként normális emberi viselet, minden cipőboltban kapható. 

A fültágítójával én sem értek egyet, de mivel a fiatalok 40-50%-a visel ilyesmit, így én ebben sem akadályozom. Főleg mivel tudom azt, hogy a kinézet semmilyen hajlamot nem feltételezhet senkiről, nem befolyásolja az erkölcsöket, egyéb beállítottságot. Ízlés kérdése, ami pedig kinek ilyen, kinek olyan. Az adott tanár, aki azt a megjegyzést tette neki, hogy a kinézete miatt bármikor igazgató elé vihetik, mert az osztályából ő az egyik "nem elfogadott", és egy szembe-lógó hajú fiú, Sz*** tanárnő.
Bevallom, nem ismerem a hölgyet, de gondolom mivel ebben az iskolában tanít, okos ember lehet.
Így talán kissé nyitottabban kéne nézni a világot, nem a kinézetük miatt kellene piszkálnia a gyerekeket, hanem az esetleges rossz eredményeik miatt. 
És bár a lányom nem a legjobb tanuló, normál négyes átlagával nem hiszem hogy olyan rossz lenne.

A véleményem az esettel, illetve az esetben rejlő ki nem mondott feltételezésekkel kapcsolatban az, hogy el kell tudnunk fogadni, akár tanárként, akár szülőként, hogy a világ változik, és mi sem lehetünk benne állandóak. Azaz a változásokkal, korral haladni kell. Én mint szülő is ezt teszem, és néha nehéz, pedig csak 5 gyerekkel foglalkozom, nem ezerrel. Levelem azon okból született, hogy autó és szabadidő híján kissé nehéz bejutnom Önökhöz, viszont nem szeretnénk abban a félelemben élni, hogy a kinézete miatt esetleg kirúgják a lányomat az iskolából. Üdvözlettel és tisztelettel: Paroda Henrietta

 Ami társadalmi kérdéseket szült a fejemben az, hogy pl. hogy reagált volna erre az átlag szülő. Nem írom anyámat, mert a tupírozott hajamat kifogásoló tanárt azzal szerelte le, hogy ha egyszer a gyerek kevéske hajjal született, hadd varázsoljon már magának nagyobbat ha ez tetszik neki!
Viszont hallottam eleget, hogy vegyél vissza, legyél simulékonyabb mert sok bajod lesz.
Na ezzel nem értek egyet.
Miért kéne megalkudni?
Mert ilyen a világ?
Mert hatalmukkal visszaélő emberek irányítanak cégeket, iskolákat, kórházakat, falvakat, kerületeket, városokat?
Mert ezek a hatalmukkal visszaélők nem tanulták meg szelíden, normálisan átvinni az akaratukat, netán megmutatva a befolyásolni kívánt embernek a pozitív példát?

Ha a levelem olvastán felsikított benned a szülő, a felnőtt, hogy ez sok, ezzel veszélynek teszem ki a gyereket, akkor valójában anyád-apád sikít benned, most épp az ő általuk beléd ültetett baromságokat szajkóznád nekem/bárkinek.
És ettől nem változik a világ, csak nagyon lassan, hogy kevesen ismerik fel azt a mintát, ami rossz.
Csak papolják ugyanazt a szart, amit szüleik, nagyszüleik papoltak, és lássuk be: a világ igenis más lett, itt már nem Rákosi rendszer van, nem Ceaucescu-féle irányítás (bár haladunk felé...), hanem elvileg van szavunk. És sok lúd disznót győz, akkor is ha szerinted vagy anyukád szerint nincs igazam.

Amit pedig a levélben nem írtam le, az a véleményem, hogy az az ember foglalkozik nem fontos dolgokkal, aki unatkozik. Így lehet hogy az adott tanári kar egy részének nincs elég munkája....
A következő ilyen dolog az, hogy a gyerek, még ha 17 éves is, akkor is másol.
Kitűnik, de másol.
Szétnéz, azt látja hogy van a suliban másnak is fültágítója, vad sminkje, bakancsa, akármije, akkor ő is bátran alkalmazza ezeket a divatelemeket.
Az hogy őt piszkálják miatta, a másikat pedig nem, az lehet hogy diszkrimináció....
Továbbá az sem jutott időben eszembe, de leírom: minden kis közösség tükrözi a nagyot.
A kis patak összetétele pont olyan, mint a nagy folyóé.
Csak kisebb.
Pont olyan arányban vannak a fültágítós, akármilyen kinézetű emberek a sulikban, mint kint a világban.
Lehet ezt utálni, lehet fújjogni, de minek is?
Ettől nagyobb bajunk ne legyen, ezt gondolom.

 

5 megjegyzés:

  1. Kívülállóként úgy érzem, mégis jobb lenne személyesen eszmét cserélni a tanárokkal, és megpróbálni közelíteni az esetleges eltérő nézeteket, asszertív mód, mert az ilyen levelezésnek nem nagyon látom a partját/ hasznát. Élő szóban könnyebb szót érteni, és megértetni egymással, hogy annyi elfogadást/támogatást várok el tőlük a gyerekem felé, amennyit én képes vagyok az ő -esetleges más nézeteikkel szemben mutatni. A kioktatgatásoknak sosem lesz vége, ha nincs készség egyMÁS nézetei közelítéséhez....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, szerintem pedig sokkal jobb ez, és csak akkor személyesen menni ha valamiért nagyon muszáj, mert az ideje mindenkinek drága. Én így gondolkodom, hogy egy nagy suli igazgatója valószínűleg nem annyira ráérős ember.
      Azóta a suliban beszélt Kirával az igazgató, felmérte a dolgokat, és megnyugtatta: amíg nem tér el a házirendtől addig nem lesz baj, kirúgva semmiképp nem lesz. Az adott tanár pedig konzervatív, ez van.

      Törlés
  2. én meg már azt hittem, a rockerek kihaltak 93-ban, mikor leérettségiztem:D

    de ez jó hír...

    VálaszTörlés
  3. Az iskolai tanárok nemcsak a bakancsos rockereket nem szeretik, hanem a szabad gyerekeket sem szeretik. Nem bakancs és nem rock kérdése ez, hanem szabadság. Pusztulnak bele a szabad embertől. Mert a szabad ember magasról tesz a társadalmi megfelelésre.

    VálaszTörlés

Bárki olyat érez, ami bántja, az az ő hibája!

Én nem moderálok, tegye mindenki önmagával.