2016. január 1., péntek

2015 jó év volt, 2016 és a boldog szösszenetek

Az jár a kis fejemben így újév hajnalán, hogy milyen kevés is kell a boldogság érzéséhez.
Karácsony után pár nappal kaptam egy e-mailt egy antikvárium weboldalról, hogy az általam előjegyzett Zbigniew Brzezinski: Nagy sakktábla c. könyv példánya rendelkezésre áll, megvehetem. Nem tudom mikor jegyeztem elő, sok éve már. Magyarul sehol nincs a neten (angolul rendelkezem vele, de ennyire nem értem a nyelvet..), könyvtárak sem rendelkeznek kivehető példánnyal, szóval nagy volt az örömöm. Jövő héten a kezemben lesz...

Most reggel pedig nézelődök a feliratos oldalon, látom egy általam kedvelt sorozat fordítót keres, nosza, én meg fordítandót amin gyakorolni lehet, és érdekel is, pont jó.
Ma el is kezdem, előre élvezem :)

A napokban mandulagyulladással küzdöttem, és még tart is. Így sokat feküdtem, olvastam. Újraolvastam Duncan Shelley Elme gyilkosai trilógiáját, ami igazából olyan iránymutató könyv számomra. Irtó sokszor olvastam őket.
Épp ezért fontos észrevétel, ami szintén boldogságot okozott, hogy mennyi olyan jó tan és gondolat van benne, ami az enyém lett az évek alatt. Azaz alkalmazom őket, odafigyelek a világban a felbukkanásukra.
Ez számomra igazi siker.
Mert azt vallom, hogy egy bölcs gondolat, aforizma akkor jó neked, ha alkalmazni is tudod. Amíg csak azt gondolod: "ez jó, ezt így kéne", addig csak az ami.
Egy bölcsesség, más, tán jobb irány, de nem a tiéd. Amint beáll a világodba rendszerszinten, onnan kezdve mindegy ki mondta és kitől hallottad, már a tiéd.

Ami megint csak a boldog érzések listáját növeli, hosszabbítja, a gyerekeim hozzám-állása betegség alatt.
Eddig minden ugyanúgy volt ha beteg voltam. Dolgoztam, főztem, satöbbi. Segítettek, de a szokásos mennyiségben. Azaz nekem ugyanaz maradt, mint egyébként. Most viszont nem. Bár ilyen szarul nagyon rég nem voltam mint három napja, de hordták nekem a teát, Kevin egyik reggel ébredés után 8 perccel a gyógyszertárban landolt, "kici kínai szegít" felszólalással :)
Ja, és még puszit is adott, de megígértette velem, hogy titokban tartom. Nos, ott tartom...

És hogy mit fogadok meg az új évre?
Például hogy a betegség okozta étvágytalanság gyomorszűkítő és éhségcsökkentő hatását kihasználva diétába kezdek, azaz kevesebbet eszem, és elkezdek mozogni is.
De ezt év elejétől függetlenül is így csinálnám, azt hiszem.
Ne meg még azt, hogy nem kívánok nagy dolgokat, hanem csak annyit, hogy legalább annyi öröm és jó jusson, mint tavaly.
2015 jó év volt.

4 megjegyzés:

  1. Boldog új évet kívánok! :)

    (És gyors gyógyulást! )

    VálaszTörlés
  2. Boldog Új Évet és mihamarabbi gyógyulást kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, és Nektek is Boldog új évet!

      Törlés

Bárki olyat érez, ami bántja, az az ő hibája!

Én nem moderálok, tegye mindenki önmagával.